top of page
Simon Morley
1985
“Through the general indistinctness of my work, I want to suggest something buried or suppressed, rising from the depths or fading away. Visually, I force a less structured kind of seeing, a semi blinding, such as we experience at twilight.”
“There is basic aesthetic pleasure in looking at simple juxtaposed geometric areas of colour, but in my work this pleasure is complicated by the awareness that a text or image has been erased in the case of the ‘Paragraph-Paintings’, and that what at first looks like a field of colour contains text derived from a book cover of title page in the ‘Book-Paintings’.”
_Simon Morley
Simon Morley's work presents monochromatic surface and explores painting with text as the main subject matter. The artist contemplates the relationship between text and image, ruminating in the gap or 'betweenness' of conventional things, in the space of boundaries. At first, we see words, which come from the indexes or contents pages of books in Morley’s collection, and are mostly sourced from books of politics, psychology, poetry, novels, philosophy and religion.
“나의 작품에서 전반적으로 드러나는 불명료함을 통해서 묻혀져 있거나, 억압되어져 깊은 곳으로부터 떠올라, 점차 희미하게 사라져가는 어떠한 것을 제시하고 싶었다. 내가 주목한 것은 시각적으로 미흡하게 구조화된 것으로, 이는 앞을 보기 어려운 상황을 만나거나, 마치 황혼이 진 곳에서의 경험과도 같다.”
“나란히 놓인 단순한 기하학적 색면은 미적 감흥을 불러 일으킨다. 하지만 내 ‘패러그래프-페인팅’ 작품에서는 텍스트나 이미지가 지워졌고, ‘북-페인팅’에서는 처음부터 색면 안에 표지의 텍스트를 내포한다는 사실을 알아차리면서 이런 미적 감회는 복잡해진다.”
_사이먼 몰리
사이먼 몰리의 작업은 단색조의 화면을 보여주며 텍스트를 주요 소재로 회화를 탐구한다. 작가는 문자와 이미지 간의 관계를 탐색하면서 관습적인 것들의 틈 혹은 ‘사이(in-between)’, 경계의 공간에서 사유한다. 캔버스 표면의 단어들은 대부분 그가 수집한 정치, 심리, 시, 소설, 철학 그리고 종교 서적에서 발췌된 것이다.
bottom of page