top of page
Shim Moon Seup
1943
“What I pursue is a poetic aspect that is created while humans and materials encounter and mingle with each other”
_ Shim Moon-seup
series takes notice of energy and rhythm that obviously exist yet stay out of sight. It then makes the energy and rhythm visible. In this way, series fulfills what its title indicates.
... In his painting, repeated brushstrokes are visibly present. … The repeated brushstrokes both reveal and hide what is behind the colors, resembling a continuous field of waves coming toward the land. In this way, Shim Moon-seup’s painting develops an imaginary world, conjuring the imagery of the sea.
The artist explains, “I want to convey the flow of meaning that constantly grows and changes by presenting a sense of vitality that is as lively as a fish in its full strength.”
_MMCA, Shim Moon-seup Sculpture of Nature
“내가 추구하는 것은 인간과 물질이 서로 만나서 얽히는 사이에 생기는 시적인 양상”
_심문섭
그것은 보이지 않지만 엄연히 존재하고 있는 에너지와 리듬을 비로소 보이게 해준다는 이유에서 일종의 제시라고 말할 수 있다.
… 수행처럼 반복적인 붓질은 바탕을 드러나게도 하고 감추게도 하는데 이것은 마치 연속적으로 밀려오는 파도와도 같다. 심문섭의 회화는 바다의 이미지를 상기시키며 상상의 세계를 전개시켜 나간다. 작가는 “나는 살아있는 물고기처럼 퍼덕이는 생동감으로 끊임없이 성장하고 변화하는 의미의 흐름을 담아내고 싶다”고 언급하고 있다.
_국립현대미술관, 심문섭, 자연을 조각하다
bottom of page